slider1

Legfontosabb magnéziumforrásaink

A magnézium nagyon fontos ásványi anyag, egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással általában problémamentesen fedezni tudjuk napi magnéziumszükségletünket. A magnézium fő forrásai a gabonafélékből készült élelmiszerek (pl. a kenyér), a citrusfélék, az olajos magvak, a spenót és a sóska.


Mennyi B6-vitaminra van szükségünk?

Napi B6-vitamin-igényünk több tényezőtől függ, így az életkorunktól, nemünktől és a naponta fogyasztott fehérjék mennyiségétől is.


A magnéziumhiány következményei

A hiánytünetek első jelei általában enyhék. Mivel a legtöbb magnézium a szövetekben tárolódik, ezért lábgörcs, lábfájdalom vagy izomrángások jelentkeznek első tünetként. 

magnéziumhiány-teszt

Magnézium és nők

A magnézium megfelelő pótlása minden korosztály, és mind a két nem számára fontos. Mégis azt mondhatjuk, hogy a nőknek érdemes fokozottabban ügyelni a magnézium bevitelére, hiszen több olyan időszak is van az életükben, amikor megnő a szervezet magnézium igénye.  A terhesség, szoptatás, fogyókúra és menstruációs görcsök idején érdemes a magnézium pótlására különösen odafigyelni.

Létezik-e magnézium és B6-vitamin túladagolás?

A magnézium és a B6-vitamin egyaránt fontos mikrotápanyag* szervezetünk számára. Hiányuk esetén számos panaszt, betegséget okozhatnak, azonban arra is vigyázni kell, hogy a napi ajánlott mennyiséget huzamosabb ideig ne lépjük túl. 

Kinek mennyit: Magnéziumpótlás gyermekektől sportolókig

Az emberi szervezet számára a magnézium egy nélkülözhetetlen ásványi anyag. Az izmok, szív és idegek egészséges működését segíti elő, a fehérje-, szénhidrát- és zsíranyagcsere folyamataiban vesz részt, továbbá a vércukor energiává alakításában is szerepet játszik. A felnőtt ember szervezetében 20-30 g magnézium van. 

Miért fontos, mire jó a magnézium?

Mindennapi teljesítőképességünkhöz szükségünk van magnéziumra, mely számos fontos folyamatban vesz részt szervezetünkben. Táplálkozásunkkal fedezni tudjuk magnéziumszükségletünk jelentős részét, megnövekedett igény esetén azonban szükség lehet magnéziumpótlásra is étrend-kiegészítők formájában.