Magnézium és nők

A magnézium megfelelő pótlása minden korosztály, és mind a két nem számára fontos. Mégis azt mondhatjuk, hogy a nőknek érdemes fokozottabban ügyelni a magnézium bevitelére, hiszen több olyan időszak is van az életükben, amikor megnő a szervezet magnézium igénye.  A terhesség, szoptatás, fogyókúra és menstruációs görcsök idején érdemes a magnézium pótlására különösen odafigyelni.


Legfontosabb magnéziumforrásaink

A magnézium nagyon fontos ásványi anyag, egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással általában problémamentesen fedezni tudjuk napi magnéziumszükségletünket. A magnézium fő forrásai a gabonafélékből készült élelmiszerek (pl. a kenyér), a citrusfélék, az olajos magvak, a spenót és a sóska.


A magnéziumhiány következményei

A hiánytünetek első jelei általában enyhék. Mivel a legtöbb magnézium a szövetekben tárolódik, ezért lábgörcs, lábfájdalom vagy izomrángások jelentkeznek első tünetként. 

1

/

5

magnéziumhiány-teszt

Mennyi B6-vitaminra van szükségünk?

Napi B6-vitamin-igényünk több tényezőtől függ, így az életkorunktól, nemünktől és a naponta fogyasztott fehérjék mennyiségétől is.

Kinek mennyit: Magnéziumpótlás gyermekektől sportolókig

Az emberi szervezet számára a magnézium egy nélkülözhetetlen ásványi anyag. Az izmok, szív és idegek egészséges működését segíti elő, a fehérje-, szénhidrát- és zsíranyagcsere folyamataiban vesz részt, továbbá a vércukor energiává alakításában is szerepet játszik. A felnőtt ember szervezetében 20-30 g magnézium van. 

Mivel pótolhatjuk a B6-vitamint?

A vízben oldódó vitaminok közé tartozó B6-vitamin számos növényi és állati eredetű élelmiszerben megtalálható, ezért vitamindús, kiegyensúlyozott táplálkozással napi B6-vitamin igényünk rendszerint fedezhető. B6-vitamin-hiány csak ritkán fordul elő.

Magnézium, B6-vitamin és sport

Az izmok és a szív egészséges működéséhez és a fizikai teljesítőképességhez szükség van magnéziumra is, melynek felszívódásához elengedhetetlen a szervezet megfelelő B6-vitamin-ellátottsága. Mivel a verseny- és hobbisportolók nagyobb megterhelésnek vannak kitéve, szervezetük magnéziumigénye is nagyobb, mint azoké az embereké, akik nem szoktak sportolni.