Legfontosabb magnéziumforrásaink

Legfontosabb magnéziumforrásaink

A magnézium nagyon fontos ásványi anyag, egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással általában problémamentesen fedezni tudjuk napi magnéziumszükségletünket. A magnézium fő forrásai a gabonafélékből készült élelmiszerek (pl. a kenyér), a citrusfélék, az olajos magvak, a spenót és a sóska.

 

Milyen élelmiszerek tartalmaznak magnéziumot?

 

A magnézium számos élelmiszerben megtalálható, ám kevés olyat találunk köztük, amely nagy mennyiségben tartalmazná ezt az ásványi anyagot.

Magas magnéziumtartalmú élelmiszerek (több mint 100 mg Mg/100g):

·         Teljes kiőrlésű gabonafélék és a belőlük készült liszt, illetve különféle termékek

·         Dara

·         Zabdara, zabliszt

·         Teljes rizs

·         Zöld zöldségek

·         Szezámmag, napraforgómag

·         Diófélék

·         Banán

·         Bab

·         Borsó

Közepes magnéziumtartalmú élelmiszerek (20-100 mg Mg/100 g):

·         Húsok

·         Halak

·         Tej, sajtok és egyéb tejtermékek

·         Gyümölcsök a banán kivételével

·         Édeskömény

·         Brokkoli

·         Torma

·         Karalábé

·         Burgonya

·         Fényezett rizs

Alacsony magnéziumtartalmú élelmiszerek (kevesebb, mint 20 mg Mg/100g):

·         Nagymértékben feldolgozott élelmiszerek

·         Limonádé

·         Alkohol

·         Tojás

·         Savanyú káposzta

·         Káposzta

·         Fejes saláta

·         Endíviasaláta

·         Kukoricapehely

 

A magnéziumhiány kialakulásának elkerülése érdekében, figyeljen oda a változatos, egészséges, zöldségekben és gabonafélékben gazdag táplálkozásra, mely biztosítja a szervezetünk számára szükséges magnéziumot. Hiánytünetek jelentkezése esetén gyógyszertárakban kapható magnézium készítmények szedésére is szükség lehet. A szervezet megemelkedett magnéziumigénye is szükségessé teheti a magnézium készítmények szedését.

 

Szükséges-e a magnézium pótlásáról gondolkodnia? Megtudhatja, ha kitölti a magnézium-tesztet!

http://magnezium-b6.hu/kerdoiv

 

(Forrás: onmeda.de, Bak Marianna - lektorálta: Barta Anikó Tünde, táplálkozástudományi szakember)

 

2013. 05. 15.

<< Vissza a kezdőlapra
magnéziumhiány-teszt