Magnézium és nők

Magnézium és nők

A magnézium megfelelő pótlása minden korosztály, és mind a két nem számára fontos. Mégis azt mondhatjuk, hogy a nőknek érdemes fokozottabban ügyelni a magnézium bevitelére, hiszen több olyan időszak is van az életükben, amikor megnő a szervezet magnézium igénye.  A terhesség, szoptatás, fogyókúra és menstruációs görcsök idején érdemes a magnézium pótlására különösen odafigyelni.

Fogyókúra

 

Az egyoldalú táplálkozás, a nem megfelelő étrend, esetleg a túl sokáig húzódó fogyókúra megnövelheti a magnéziumhiány kialakulásának kockázatát.

Diéta ideje alatt ügyeljen arra, hogy változatosan étkezzen! Ha nem tudja bevinni a megfelelő mennyiségű magnéziumot szervezetébe, pótolja azt étrend-kiegészítőkkel!

 

Menstruáció

 

A magnéziumhiány felerősítheti a menstruációs tüneteket, éppen ezért a menstruációt megelőző panaszok enyhítése érdekében, szükség lehet magnéziumkészítmények szedésére. A magnézium megfelelő pótlásával elkerülhető ugyanis a menstruáció során fellépő ingerlékenység és a görcsök kialakulása.

Érdemes lehet már a menstruáció kezdeti szakaszában elkezdeni a magnézium pótlását.

Terhesség

A terhesség idején a szervezet magnéziumigénye megnő. Az ajánlások szerint a várandós anyáknak körülbelül 450 mg a magnézium napi szükséglete, amely elősegíti a gyermek egészséges fejlődését, és részt vesz az anya egészségének megőrzésében is. Várandósság során a magnézium szerepet játszik a vérnyomás megfelelő szinten tartásában.

Nagyon fontos, mielőtt bármilyen gyógyszert elkezdene szedni, feltétlenül beszélje meg kezelőorvosával!

 

Szoptatás

 

A szoptatási időszakban különösen fontos, hogy az anya el legyen látva a megfelelő vitaminokkal és ásványi anyagokkal, hiszen a gyermeknek az anyatej a legfőbb tápláléka. Az egészséges fejlődéshez ez elengedhetetlen.

A magnézium természetes pótlása mellett, érdemes vitaminkészítményekkel is gondoskodni a magnézium megfelelő ellátottságáról. A magnézium pótlásáról feltétlenül egyeztessen kezelőorvosával!

Tudta-e? A magnézium-tartalmú készítmények biológiai hasznosulása attól függ, hogy abban a magnézium sók milyen formában vannak jelen. Magnézium-laktát formában igen jól szívódnak fel, míg például a magnézium-oxid tartalmú készítmények felszívódása rossz, nagy részük változatlan formában ürül ki a szervezetünkből. A magnézium felszívódását fokozza a B6-vitamin (piridoxin), segíti a magnézium sejtekbe való bejutását és ott tartózkodását is.

 

Gondoskodjon a magnézium pótlásáról!

 

Terhes, szoptat, esetleg fogyókúrázik? Tudja meg a magnézium teszt segítségével, hogy érdemes-e a magnézium pótlásáról gondoskodnia.

 

http://magnezium-b6.hu/kerdoiv

(Forrás: WEBBeteg, Rodler Imre: Új Tápanyagtáblázat - S.J. – Lektorálta: Barta Anikó Tünde, táplálkozástudományi szakember)

2013. 06. 05.

<< Vissza a kezdőlapra
magnéziumhiány-teszt