Kinek mennyit: Magnéziumpótlás gyermekektől sportolókig

Az emberi szervezet számára a magnézium egy nélkülözhetetlen ásványi anyag. Az izmok, szív és idegek egészséges működését segíti elő, a fehérje-, szénhidrát- és zsíranyagcsere folyamataiban vesz részt, továbbá a vércukor energiává alakításában is szerepet játszik. A felnőtt ember szervezetében 20-30 g magnézium van. 


Magnézium, B6-vitamin és sport

Az izmok és a szív egészséges működéséhez és a fizikai teljesítőképességhez szükség van magnéziumra is, melynek felszívódásához elengedhetetlen a szervezet megfelelő B6-vitamin-ellátottsága. Mivel a verseny- és hobbisportolók nagyobb megterhelésnek vannak kitéve, szervezetük magnéziumigénye is nagyobb, mint azoké az embereké, akik nem szoktak sportolni.


MGB6® tabletta – a hatékony anyagcsere működésért

Mindenki érezte már úgy, hogy nem bírja a rutinszerű mindennapokat, nem tud megfelelően koncentrálni, az izmai sem úgy dolgoznak, ahogyan elvárja és az emésztéssel sincs minden rendben. Az MGB6® tabletta hatékony segítség lehet ilyen esetekben.

1

/

2

magnéziumhiány-teszt

Magnézium és nők

A magnézium megfelelő pótlása minden korosztály, és mind a két nem számára fontos. Mégis azt mondhatjuk, hogy a nőknek érdemes fokozottabban ügyelni a magnézium bevitelére, hiszen több olyan időszak is van az életükben, amikor megnő a szervezet magnézium igénye.  A terhesség, szoptatás, fogyókúra és menstruációs görcsök idején érdemes a magnézium pótlására különösen odafigyelni.

Legfontosabb magnéziumforrásaink

A magnézium nagyon fontos ásványi anyag, egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozással általában problémamentesen fedezni tudjuk napi magnéziumszükségletünket. A magnézium fő forrásai a gabonafélékből készült élelmiszerek (pl. a kenyér), a citrusfélék, az olajos magvak, a spenót és a sóska.

Mennyi B6-vitaminra van szükségünk?

Napi B6-vitamin-igényünk több tényezőtől függ, így az életkorunktól, nemünktől és a naponta fogyasztott fehérjék mennyiségétől is.

A magnéziumhiány következményei

A hiánytünetek első jelei általában enyhék. Mivel a legtöbb magnézium a szövetekben tárolódik, ezért lábgörcs, lábfájdalom vagy izomrángások jelentkeznek első tünetként.